Home › Forums › Uptown @ Pergh! › Bertarung Minda Dengan Darth Vader
http://www.sithsense.com/flash.htm
Dalam hanya 20 soalan, abang Vader dapat meneka apa yg korang pikirkan. KONONnya lah. Aku try dua kali tapi 2 kali dia tak dapat jawab (dan dia ambik lebih dari 20 soalan), tapi agak hampir tekaannya. Seronot yu.
bengang aku berlagak nak mampos darth vader nih 😆 😆
hahahaaa 😆
nak dekat 18 soalan die kasi baru die dapat teke hehe
edit:
kah kah kah bile die tak dapat jawab kluar bende ni pulak
sape buat aa, pandai betol
it took him 29 questions
to know what i'm thinking
last2 die bengang
“You give me a headache!”
kah kah kah bile die tak dapat jawab kluar bende ni pulak
Mamat Burger King tu sekali pandang macam Val Kilmer dalam cerita Alexander (kalau pernah tgk)
aduh.. dah sampai soalan ke-7, baru je dia cakap “Just as i suspected” sambil tumbuk tangan dalam gengaman…terus je hang…ni dah masuk 3 kali camni…masa tu aku tengah teka buaya tapi buaya darat la..
dah try dah dulu.. cuba korang pilih R2D2 atau lightsaber ke.. kalau nak kasi dia teka dengan tepat korang kena pandai pilih klu2 yg dia tanya tu..
gila siut 'database' dia…kalau lar aku programmer site nie…tobat aku tukar keje…jual yong tau foo kat pertama kompleks waktu malam lagi untung…
memule ako ingat amende…
tapi lepas die start tanye lebih2 baru ako prasan.
ni kepada orang yang nak buat la.
teknik ni orang gune dalam pembuatan expert system (hazizi ko takyah la nak explain pasal ko akan buat orang gelak je nanti). ako tau pasal dulu ako ade buat satu expert system gune knowledgewright kat apiit dulu dulu lagi, ako kene buat satu avatar yang boleh suggest resepi ape ko leh masak ikut skill yang ko tau dan bahan yang ko ade. ni gune java btw.
die basically ade 3 aspek – fact rule dan goal(jawapan). dan sistem ni terbahagi kepada 3 level
knowledge base (fakta) – ni yang simpan data2 macam pensil, lightsaber, etc2 jawapan orang la dan jugak properties jawapan tu.
production rule – macam if then else ah. if soalan 1 die jawab ye then etc etc
inference engine – ni yang buat kira2 untuk dapat jawapan dan pikir snirik soalan/jawapan lain kalo tak dapat jawapan, pastu kalo ade jawapan baru boh dalam knowledge base
pastu ade 2 stail untuk kira2 tu, forward chaining die ikut fakta untuk dapat jawapan macam kalo bende tu senang pecah then mesti glass. backward chaining lak die gune goals untuk carik data yang ade untuk buat keputusan, macam goal untuk pi ke klcc, pastu data yang ade adalah ko ade RM5, bas datang kul brape, kereta rosak, so keputusan die adalah ko kene naik bas. so dalam game ni die ikut forward chaining la.
dan database die programmer tak buat. database die dibuat oleh berape banyak orang yang main game ni. makin banyak orang main, makin pandai la game ni pasal lagi banyak rules dan jawapan yang die tau. contoh klasik expert system ni ade kat sini http://www.20q.net/ same je game die. bace FAQ die, especially part kenapa 20 soalan.
so kalo korang nak buat game ni, yang penting kene ade inference engine dulu. front end game ni gune flash, so ako bet backend engine die patut gune java (cam knowledgewright) pastu parse kepada xml kot. ade sesape penah gune prolog?
kalo nak buat kene paham konsep logic programming la. sesape leh takrifkan ni tak
😆
time kaseh kerana melayan ako merepek di hari ahad ni
DR.KNOW IT ALL! aik? aku yang duduk diam2 macam nie pun leh kena kat sini?…ko nie memang sayang dan teringat kat aku nie! tapi malangnya aku bukan gay seperti yang ko ingatkan…so buzz off and wank yerself dude!!
yg kurengnya benda ni
kata dia boleh baca minda, kenapa nak sampai doploh soklan?
pastu plak boleh silap byk kali tu
member aku pilih lizard pun dia dah kelam kabut
teka byk kali pun salah
mende aaaa 😆 😆
Di tak dapat baca minda aku!!
BWAHAHAHAHAHAAA!!!!! 😈
Langsung tak tepat :sengih:
I rock…
If the game knows an object well, it will often guess it in less than 20 questions. The reason the game will ask up to 30 questions is to help the knowledgebase grow faster. The only way the game can learn is by asking questions; the more questions it asks, the faster it learns. You can always tell the game to give-up after it has asked 20 questions.
If the game knows an object well, it will often guess it in less than 20 questions. The reason the game will ask up to 30 questions is to help the knowledgebase grow faster. The only way the game can learn is by asking questions; the more questions it asks, the faster it learns. You can always tell the game to give-up after it has asked 20 questions.
Ni taktik interrogation yg mak aku suka guna kat aku…
Pergh! | Lukis, Komik, Kartun, Animasi, Games Malaysia
All information and content contained in this website are provided solely for general information and reference purposes.
By browsing this web you agree to our privacy policy.
© 2001 - 2021 All Right Reserved by Vasqtech Network Malaysia