Home › Forums › 3Ds, Graphic Designs And Multimedia › Autodesk Dah Beli Alias
giler ar…
cam xcaya je
“3Ds maya” 😆
kurang la lg nak compete each other…
setuju dgn ancient warrior….ish!!kaya tol autodesk…. :unsure:
*dok bayangkan max + maya punya function gabung…hmm…~ :rolleyes:
agak susah kalau nak gabung, sebab kedua-duanya dibuat dengan base root programing yg tak sama..dan pada asalnya max dan maya mempunyai target market user yg tertentu seperti gaming dan film efect…sekarang nih hala tuju target user max dan maya adalah sama! kemungkinan max akan mengambil semula ciri-ciri yg pernah disaman oleh alias, contohnya tab panel yg kat atas tuh, yg ader kat max 5… perasan tak max 6,7,8 dah takder..
tapi yg pastinya discreet mungkin tak mahu productnya compete sesama productnya sendiri.. perkara ini telah memberikan reaksi uncertainty daripada majoriti 3d cg develeper dunia yg kebanyakannya dikuasai oleh max dan maya….. kemungkinan ader bende nagatif akan berlaku…
uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhh…….
autodesk, biasak aaa. cam adobe je. brape juta comp software diorang ade yang lawan antara satu sama lain? inferno la, combust la, flame la.
also smax nye core kan tengah rumour yang tekan dikod balik dari asas, so maybe ade kene mengene kot.
aduh.. hari ni keje baca cgtalk nyer forum. tak habis2 lagi! mmg berita tergempar! :blink: tak tau nak komen apa.. aku dulu start max, then c4d, ni baru nak guna maya.. ini plak dah jadi.. hehheeh.. hopefully nothing drastic yg berlaku la … leceh tuuu kalau nak kena belajar blk smua2, mana hotkey?? apa nama term ni?? hehehe.. ok la.. ciao.
autodesk, biasak aaa. cam adobe je. brape juta comp software diorang ade yang lawan antara satu sama lain? inferno la, combust la, flame la.
c-fu.. u wrong…. as usual…
setiap software yg berada dibawah descreet mempunyai tujuan tertentu dan target market yg berbeza..ia tidak bertujuan untuk berlawan antara satu sama lain, tapi untuk memberi setiap genap ruang yg ader untuk menolehkan konsumer terhadap produk discreet daripada product jenama lain,..contohnya..
inferno, run on SGI onyx10000:
target market.. komposite efect for tvc cormercial and film…
abble to edit on pal or NTSC. super fast render for online purpose..
flame, run on sgi octane:
target market.. komposite efect for tvc cormercial , film & cinema
abble to edit on pal size, 2k size and olso 4K. super fast render for online purpose..
combustion..desktop pc
target market.. komposite efect for entry level compositor.
abble to edit on pal or NTSC. not for online
rival: adobe after efect, digital fusion.
kalau aku nak buat online untuk tvc sahaje.. aku beli inferno lah… nak buat aper aku pegi mufliskan diri aku dengan membeli flame.. sebab inferno memang dah boley buat.. tapi kalau klien aku untuk cinema purpose! aku beli flame lah, lagipun klien bayar mahal.. dan utk 2k cinema.. cuma flame ajer yg boley buat!.
boley dikatakan discreet ader product post untuk setiap LEVEL.
u dont even understand wat im talking about, arent …u c-fu
discreet idup lagi ek? losser betul ako ni
:pergh: :pergh:
arent u ke do you? :pergh:
sebab semua bende kat atas yg aku pakai dan aku citer masih lagie ader label discreet… ko ingat aku surf kat internet ker? perlu aku explain kat ko ker kenapa dier trangsform kepada autodesk…. Ko pakai dulu… baru citer
im losser to you… are you freakin mad…
udah udah la tuuuu……..
round one…fight! chatchat parachat chatchat
satu je aku mintak bila dah jadik kena beli ni.
jangan samakan 'style' max dan maya untuk version berikutnya. tulungggg ler.. tak larat aku betukar tukar software ni.
hahah.. sian pet, baru nak try maya, tapi ko xkeseorangan kt Cgtalk ramai user maya yg bengang ade yg nak convert ke xsi dh 😆
~Autodesk akan tumpukan 3ds untuk Game dev., maya plak lebih pada Movie pro.
aha ha ha 😆
~wat da shock.
marketing people always dominating the creative ones..! :p2
tapi aku tak rasa buat masa nie diorang akan shut down maya, sebab diorang akan cuba mengaut keuntungan dari kedua-dua penjualan software tersebut sekali gus..diorang pun tahu production kat luar sana akan mengalami kesulitan sekiranya terpaksa menukar software secara mendadak..
tapi membahagi dua sektor antara game dan movie jugak tak masuk akal, sebab max dan maya kedua-duanya ader tools buat game dan film efects..takkan nak kurangkan tools kot.. orang akan stop beli dan stick to the old version larr. the marketing people sure will not like that.
emm.. kalau gabung secara penggunaan teknikalnya, aku mencadangkan 1 perkara aku rasa best kalau jadik spt. berikut untuk gabungan MAYA & MAX ni.
(Untuk version selepas dibeli Autodesk)
Boleh open, model, animate, shader melalui dua dua saluran tanpa sebarang sekatan 'unknown file' @ terpaksa lalui 'polytrans' untuk buka file dalam salah satu software. Keupayaan renderer boleh diakses melalui dua dua platform ni.
i.e situation kerja 3d ikut aturan-
model dalam max…
remodel dalam maya…
animate dalam max..
ups terlupa letak texture.. bubuh pakai maya…
betulkan position keyframe dalam max…
render 50 frame dalam max…
50 frame dalam maya…. huhuhu.
mampukah mereka buat begitu???
haahaha losser 😆
anyway cube tengok history autodesk, dan apa yang diorang buat kat software lain bile diorang songlap kompeni2 lain. ko tunggu je la impian ko tu
i just wanna maya paint effects..thats all:)
Pergh! | Lukis, Komik, Kartun, Animasi, Games Malaysia
All information and content contained in this website are provided solely for general information and reference purposes.
By browsing this web you agree to our privacy policy.
© 2001 - 2021 All Right Reserved by Vasqtech Network Malaysia