Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - leydi

Pages: [1] 2 3 ... 250
1
Uptown @ Pergh! / Re: Kehilangan MH370 adakah konspirasi????
« on: March 11, 2014, 09:35:23 AM »
( Dipetik dari Berita FB - yg ni agak best utk dibaca sambil santai.....)

Jangan ambil SERIUS teori saya ini.. maaf jika terlalu sensitif.. ini hanya teori, bukan fakta..

1) Adakah MAS merahsiakan perbualan antara perisik XXX dengan menara kawalan kepada kerajaan, rakyat malaysia dan seluruh dunia? kenapa nak rahsiakan?? adakah takut sebab kawalan keselamatan terlalu longgar? kenapa setelah sejam lebih pesawat hilang dari radar, tapi mereka masih lagi berkomunikasi dengan pesawat?? apa isi perbualan mereka??

2) radar untuk tujuan komersial tidak secanggih seperti untuk tujuan ketenteraan.. maka radar jammer dari pasar gelap sudah memadai untuk "menghilangkan" pesawat dari radar di menar kawalan subang

3) setelah "menghilangkan" pesawat dari radar, pesawat patah balik untuk ke destinasi XXX (destinasi ini saya tidak pasti di mana), pesawat terus berlegar di ruang udara malaysia, iaitu di kawasan banjaran titiwangsa selama sejam lebih sambil masih lagi "berunding" dengan menara kawalan..

4) kenapa pertahanan malaysia tidak dapat kesan pesawat itu ketika berlegar di udara banjaran titiwangsa? kerana di situ pertahanan udara kita paling lemah..

4) rundingan dengan menara kawalan gagal setelah 2 jam lebih.. perisik XXX putuskan hubungan dengan menara kawalan di subang.. perisik XXX terus menerbangkan pesawat ke lokasi XXX

5) saya gunakan istilah "perisik" kerana hijacker ini bukannya pengganas, tapi seorang perisik dari negara XXX (antara kuasa besar dunia).. sebab itulah sehingga sekarang tiada pengakuan dan tuntutan di media massa.. semua rundingan adalah secara tertutup antara pemimpin negara kuasa besar..

6) ketika pesawat bergerak ke lokasi XXX, perisik tiba-tiba menukar laluan, dan pesawat didapati terbang di selat melaka, menuju ke utara (thailand).. ketika ini, radar pertahanan udara malaysia dapat mengesan kehadiran pesawat asing ini (kerana pertahanan udara malaysia di selat melaka adalah lebih baik dari di pantai timur dan banjaran titiwangsa)..

7) tetapi pihak pertahanan masih lagi clueless tentang rampasan ini, kerana pihak menara kawalan TIDAK PERNAH MEMAKLUMKAN KEPADA
KERAJAAN DAN KEMENTERIAN PERTAHAAN

8) pesawat terus menuju ke thailand.. thailand dapat tahu dan terus memaklumkan kepada seluruh ketenteraan mereka, termasuk pangkalan udara milik amerika di thailand (lokasi rahsia)

9) ketika pihak thailand cuba menghubungi pesawat MAS tersebut, perisik XXX cuba menipu dengan mengatakan pesawat mereka tersesat..jet amerika cuba intercept dan tembak pesawat, tetapi perisik XXX cuba berunding dengan amerika dn thailand
11) ketika rundingan di nanning, kerajaan malaysia TIDAK TAHU MENAHU pasal ini.. rundingan hanyalah melalui negara XXX, YYY, ZZZ dan mungkin beberapa negara lain

12) pihak MAS baru maklumkan kepada umum pesawat MH370 hilang setelah benar-benar pesawat itu disahkan tidak mendarat di beijing (jam 7 pagi lebih).. kenapa lambat sangat nak sahkan MAS?? kamu ingat perampas itu main-main ke??

13) ketika ini barulah kerajaan malaysia maklum dan seluruh dunia gempar dengan berita ini.. akibat kurangnya maklumat dari pihak MAS (pesawat tiba-tiba hilang, tak ada sebarang petanda) maka kerajaan mulakan SAR agak lambat..

14) saya tidak pasti sampai bila baru pemimpin negara malaysia dimaklumkan perkara sebenar oleh negara XXX,YYY dan ZZZ.. DS Najib cuma mengikut arahaan dari negara XXX, YYY, dan ZZZ untuk kumpul keluarga mangsa, cari di situ, cari di sini, buat itu buat ini.. tapi rasanya sekarang mereka sudah dimaklumkan..

15)TIADA APA-APA YANG BERLAKU DI LAUT CINA SELATAN.. tiada.. semua penemuan kononnya debris, tompokan minyak, claim dari navy negara XYZ kononnya dah jumpa bangkai dll adalah..... saya tidak pasti dan tidak berani nak buat andaian.. yang pasti negara2 kuasa besar dah hantar armada ketenteraan mereka di kawasan yang kononnya tempat pesawat terhempas

16) malaysia serta negara lain yang "tak tahu apa-apa" meneruskan usaha mencari.. ketenteraan kita BARU PERASAN mereka pernah kesan satu pesawat asing di selat melaka (adakah saya yang ingatkan mereka hahahaha) maka mereka terus membuat pencarian di selat melaka, kerana andaian mereka di situlah kali terakh
ir malaysia mengesan pesawat itu
18) ketika jet amerika hampir memintas pesawat MAS di thailand, perisik XXX berunding dengan negara amerika agar "melepaskan" pesawat itu dan memaklumkan pesawat itu adalah pesawat komersial dan mengandugi 200 lebih penumpang

19) amerika bersetuju, mungkin ada yang pelik mengapa USA boleh bersetuju dengan mudah.. ini kerana perisik itu BUKANNYA PENGGANAS tetapi dari negara XXX.. pihak amerika memaklumkan kejadian ini kepada negara XXX, dan negara XXX mengesahkannya..pada mulanya amerika demand pesawat itu mendarat di thailand, tetapi akhirnya terpaksa akur permintaan perisik XXX untuk mendarat di nanning.. kenapa nanning?? saya belum mahu hurai lebih lanjut..

20) dipendekkan cerita, ketika mendarat di nanning, sepatutnya pendaratan MH370 di nanning dirahsiakan, tetapi terbocor juga oleh beberapa orang pegawai lapangan terbang yang tidak dimaklumkan terlebih dahulu tentang pendaratan cemas ini serta MISI RAHSIA negara XXX.. akhirnya cerita pendaratan pesawat MH370 di nanning berjaya diputarbelitkan sebagai hoax

21) apa isi rundingan?? mengelakkan PERANG DUNIA KETIGA
23) ketika rundingan, negara XXX mengugut untuk melancarkan perang dunia ketiga seandainya misi mereka ini dibocorkan.. negara YYY, ZZZ dan beberapa negara lain (saya yakin malaysia tidak terlibat dalam rundingan ini) terpaksa bersetuju

24) jadi, apakah sebenarnya tujuan pesawat itu dihijack?? sebenarnya hijack itu hanyalah backup plan dari perisik XXX seandainya identiti dan operasi beliau berjaya dikesan oleh perisik dari negara lain yang turut sama berada di dalam pesawat tersebut.. semalam saya ada dedahkan salah satu nombor passport perisik iaitu YA3189197, nama pemilik passport ini ialah luigi miraldi, tetapi didapati passport ini adalah passport curi (cepat sungguh negara mereka tutup cerita)

25) saya ada terbaca berita dari china, di mana ahli keluarga cuba hubungi telefon bimbit salah seorang penumpang pesawat, dan berjaya, tetapi tidak diangkat atau disahut.. ya, memang la, sebab pihak negara XXX lupa nak
off henset mamat tu setelah dirampas..

26) (imaginasi saya sahaja) - pada mulanya, pihak yang berunding berusaha untuk cari jalan untuk tutup cerita rampasan ini untuk kepentingan bersama.. mereka cuba membawa ahli keluarga terdekat penumpang untuk berunding di satu tempat rahsia (kemungkinan di nanning).. antaranya, mungkin penumpang yang terlibat terpaksa dipalsukan kematian mereka, dan pihak yang berunding akan cuba untuk membuat seolah-olah pesawat itu benar-benar telah terhempas, tetapi banyak kali kantoi.. banyak kali mereka terpaksa trik balik statement..

27) insyaAllah, sama-sama kita doakan mereka semua masih hidup

**kopipes
about an hour ago

2
Zaman majalah Gila-Gila berharga Rm1.20 ...suka tengok Zainal Buang Hussien lukis figura laki pompuan..suka tengok beliau lukis jari jemari serta kasutnya...Kerengge juga hebat kerana karyanya seolah satu storyboard animasi.

3
Uptown @ Pergh! / Re: Hari Ini Anda... 2014
« on: February 27, 2014, 03:56:51 PM »
Hari ini saya rasa sedeh...
Munkin sbb dah sekian lama asik gembira sahaja.

4
Uptown @ Pergh! / Re: Hari Ini Anda... 2014
« on: February 19, 2014, 09:41:18 AM »
Pagi ni aku ternampak Mistik lagi....Harap tghari ni dpt jumpa n lunch sama.

5
Uptown @ Pergh! / Re: Hari Ini Anda... 2014
« on: February 18, 2014, 11:35:23 AM »
Hari ini aku nampak boss Pergh.com En.Mysticmind kat seremban 2.

6
Pergh Battles! / Re: Character Redesign Battle #180 marvel vs capcom
« on: December 31, 2013, 01:46:33 PM »
Aku sanggup sunat lagi skali...aku nak mula balik dari darjah satu..aku nak blaja melukis betul2 kali ni...

7
Uptown @ Pergh! / Re: Hari Ini Anda.... 2013
« on: November 20, 2013, 10:01:09 AM »
Yondaime.....

8
Sketch @ Conteng / Re: Aku Baru Masuk Semalam...
« on: November 18, 2013, 01:09:52 PM »
Hmmmm...menarik teknik tu....minta izin coba...( hamba baru belajar )

9
Sketch @ Conteng / Re: Aku punya sketch da...
« on: September 11, 2013, 04:06:36 PM »
Lobang hidung nampak mcm besar sangat....tengkuk panjang.

10
Uptown @ Pergh! / Re: ISLAM 101
« on: August 27, 2013, 05:10:55 PM »
Timakaseh Aim kerana bagi aku sumber bacaan tentang Syiah ni...

( Semalam aku terpikir nak tanya kau pasal ni, rupanya dah ada threadnya...
nampak sangat aku dah lama x menyinggah...lalu lalu macam tu aje...ngueh )

11
Uptown @ Pergh! / Re: Ada Apa Dengan PRU13 & Pilihan Anda?
« on: April 24, 2013, 01:34:40 PM »
ABCD.

12
Uptown @ Pergh! / Re: Ada Apa Dengan PRU13 & Pilihan Anda?
« on: April 18, 2013, 02:16:16 PM »
Bubar parlimen aritu aku trus tutup akaun fesbuk....Bosan giler...
Aku letak gambar nasi goreng Tomyam... x de sapa pun komen..Suma gila politik.

Melayu sama melayu tak habis2 gaduh..itu salah ini salah..Cina tepuk tangan je..

13
Sketch @ Conteng / Re: Karya Lepas Minum Tongkat Ali.
« on: April 15, 2013, 04:45:53 PM »
Tq Aim...munkin ada sedikit improvement..tapi masih choba mengejar otai2 digital dlm ni...
Harap2 tak tertinggal jauh sangat....pelan pelan kejar.

15
Uptown @ Pergh! / Re: ANALISA SEGERA FENOMENA AWAN ANEH 90AN
« on: April 09, 2013, 08:59:26 AM »
aku ada simpan keratan akhbar bentuk2 awan  tu...
Dan opismate aku salah sorang saksi kejadian tu masa study kat Uitm shah alam dulu...

Wallahualam...

16
Uptown @ Pergh! / Re: Diploma Animasi - Kolej Teknologi Alpha
« on: April 05, 2013, 04:01:12 PM »
Kami ada di facebook ... :)  https://www.facebook.com/animasi.alpha

17
Uptown @ Pergh! / Re: Life Drawing
« on: April 01, 2013, 06:52:19 PM »
Life drawing ni susah nk tunjuk dgn air liur...dia memerlukan pencil dan paper..

18
Uptown @ Pergh! / Re: Diploma Animasi - Kolej Teknologi Alpha
« on: March 29, 2013, 02:35:46 PM »
Oh...yang disebut disitu tiada yuran PENDAFTARAN....masa datang  pendaftaran.

Yuran PENGAJIAN tetap ada...PTPTN atau lain-lain.

19
Sketch @ Conteng / Re: Karya Lepas Minum Tongkat Ali.
« on: March 29, 2013, 11:18:41 AM »

20
Uptown @ Pergh! / Diploma Animasi - Kolej Teknologi Alpha
« on: March 29, 2013, 11:17:42 AM »
Pelajar lepasan SPM yg minat melukis dan ingin belajar menghasilkan animasi dialu-alukan
datang mendaftarkan diri di Kolej Teknologi Alpha, Seremban 2..
 pada 20hbApril2013 nanti.


 :hoye: :hoye: :hoye: :hoye: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:  :pompom: :pompom: :pompom: :hoye: :hoye: :hoye: :hoye:

Pages: [1] 2 3 ... 250