Author Topic: Khidmat Terjemahan BM-Eng/ Proofread/ Transcribe (Audio & Video>Teks) / Subtitle  (Read 18699 times)

akhmal_imran

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Terjemah BM - English, 5 sen ! / Proofreading / Servis Buat Resume
« Reply #60 on: January 10, 2017, 05:56:35 AM »
Image result for rumah SEMID
Rumah Sewa Gambang, Kuantan (dekat UMP)

Kami menyediakan Rumah Sewa SEMI - D , di Perumahan Gambang Jaya  1, Pahang :

-   BARU BINA ! belum ada orang duduk - bersih
-   3 bilik, 2 bilik air
-   hampir 2000 kaki persegi
-   garaj
-   Pintu Grill
-   Berpagar
-   Parking berbumbung
-   ada Tanah luas keliling rumah untuk bercucuk tanam

-   Berdekatan dengan Universiti Malaysia Pahang
-   Berdekatan dengan UPSI
-   Dekat Sekolah Sukan Mokhtar Dahari
-   Berdekatan Taman rekreasi GAMBANG WATER PARK


PETA  :  https://goo.gl/maps/iPT9Xg3fMUr


Kemudahan:
- Taman Permainan & Taman tasik rekreasi GAMBANG WATER PARK
- Restoran Nasi Kukus Mama
- Kedai runcit & pasaraya
- Klink kesihatan gambang
- Dekat perpustakaan
- 20 minit ke Airport Kuantan
- Petron Gambang / ATM CIMB / Maybank
- Dekat highway menuju Kuala Lumpur & HIGHWAY MEC
- 30 minit ke Bandar Kuantan


Sesuai untuk:
- Pensyarah di UMP / Sekolah sukan Mokhtar Dahari
- Dibuat HOMESTAY (dekat AIRPORT KUANTAN & UNIVERSITI PAHANG)
- Pelajar UMP
- Rumah di luar Gambang tetapi bekerja di Gambang





HANYA PENYEWA YANG SERIUS SHJ !

Whatsapp : 0103155786 / 0139597973

Sewa RM900  sebulan

*tidak termasuk api air

Deposit :  1 + 1


TIDAK DILAYAN JIKA HANYA    NAK TENGOK-TENGOK     SHJ ,

WE DO NOT ENTERTAIN IF YOU JUST WANNA HAVE A LOOK !





akhmal_imran

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Terjemah BM - English, 5 sen ! / Proofreading / Servis Buat Resume
« Reply #61 on: April 25, 2017, 10:31:28 AM »




Novel Tercipta Untukku (Diadaptasi Daripada Filem) - RM25



SINOPSIS / DESCRIPTION:



*Diadaptasi Daripada Filem terbitan Astro.
Cinta Itu, Apabila Aku Tahu Kau Tercipta Untukku Hingga Akhir Hayatku...

Tiga kali mereka dipertemukan dengan cara yang tidak diduga. Tanpa sedar, ketiga-tiga  pertemuan itu rupa-rupanya pembuka jalan untuk mereka saling mengenali. Namun,  bukan mudah membina kemesraan.
Adil merasakan seperti ada yang tidak kena dengan Thia. Serupa minah senget pun ada. Pelik sungguh, tapi gadis itulah yang membuatkan dia tersenyum dan teringat selalu. Melalui anak saudaranya, Alif yang merupakan salah seorang anak murid Thia, Adil mendekati Thia.
“Tadi Teacher Thia kirim salam kat Unckedil.”
“Lah, apa pasal baru sekarang Alif nak cakap?”
“Lupa…”
“Ngeee, muda-muda dah lupa.”
“Tapi kenapa tiba-tiba Teacher Thia kirim salam kat Unckedil?”
“Sebab Alif cakap Unckedil kirim salam kat Teacher Thia.”
Habis!
Tidak sangka, hubungan antara Adil dan Thia berubah sama sekali selepas itu. Namun, ketika bunga-bunga kemesraan sedang berputik, mereka harus terima hakikat ada sesuatu yang menghalang hubungan mereka untuk ke fasa seterusnya.





Berminat untuk beli ?


Klik sini >> http://www.mudah2u.co.vu/2017/04/tercipta-untukku-diadaptasi-daripada.html





.

akhmal_imran

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Terjemah BM - English, 5 sen ! / Proofreading / Servis Buat Resume
« Reply #62 on: May 16, 2017, 06:39:25 AM »



Novel Urusan Hati Cik Drama Queen (Novel Diadaptasi ke Drama) - RM22



SINOPSIS / DESCRIPTION:




Betul kata orang. Nak lupakan cinta lama, kita kena temui cinta yang baru. Perkenalan dengan jiran baru yang awalnya kelat-kelat masam, akhirnya melahirkan rasa cinta yang baru.
Lantaklah kalau lelaki itu anak Che Yam sekalipun. Nak buat macam mana? Hati Syazlin sudah tersuka pada Fadhlan. Kali ini dia nekad. Perasaan harus diluahkan. Di atas tiga helai kertas, dia karang ayat-ayat cinta untuk lelaki itu. Siap tabur bedak wangi lagi. Tapi… rupa-rupanya Fadhlan sudah ada kekasih hati. Malunya dia apabila mengenangkan surat tiga helai yang boleh mengundang sesiapa pun untuk ‘termuntah hijau' selepas membacanya.
Macam mana ni?! Kenapalah hidup dia terlalu banyak drama? Pantang bercinta… pasti putus cinta. Syazlin pun tak tahu sama ada putera idamannya itu sebenarnya wujud ataupun tidak. Mungkinkah putera idamannya itu ialah Faris yang sudah menjadi suami orang atau Fadhlan yang baru sekadar menjadi tunangan orang?
Eh! Tapi… takkanlah budak Nizam si rambut Kpop itu pulak?
“Selagi hati dia begitu dan hati aku begini, sampai bila-bila pun urusan hati kita belum selesai.”










Berminat untuk beli ?



KLIK DISINI UNTUK BELI >>www.mudah2u.co.vu/p/beli.html







akhmal_imran

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Terjemah BM - English, 5 sen ! / Proofreading / Servis Buat Resume
« Reply #63 on: June 06, 2017, 09:46:25 AM »
Novel Hero Seorang Cinderella - RM28



SINOPSIS / DESCRIPTION:


Ini adalah kisah seorang Cinderella dan heronya…
Sekali pandang, orang mesti cakap dia sesuai untuk Cinderella versi thriller. Dia cantik tapi muka dia beku. Senyum ikhlasnya mahal. Jelingannya tajam mengalahkan pedang. Semuanya hanya untuk menutup kisah hidupnya. Itulah Nura Medina.
Seratus lapan puluh darjah pula dengan heronya. Heronya masih versi Prince Charming. Dia kacak membunuh. Senyumnya ikhlas versi pencair hati. Jelingannya mampu bikin anak dara penasaran. Dan kepulangannya ke Malaysia kali ini bersama satu amanah. Itulah Tengku Ian Uzzam.
Macam mana Tengku Ian boleh menjadi hero seorang Cinderella? Al-kisahnya bermula pada suatu malam.
“Tips. Kalau awak ingat saya malam ni, saya pasti akan selamatkan awak.”- TENGKU IAN UZZAM
Bermulalah misi Tengku Ian untuk mendekati Medina. Terus-menerus si hero selamatkan Cinderellanya. Sehinggalah tersingkapnya satu rahsia.
“Dunia ni penuh dengan ketidakjujuran. Bila dah kena fitnah, 99.9% pilih untuk percaya.” – NURA MEDINA
“In the situation of 99.9% of distrust, I am your 0.1% that will trust you. Always.” – TENGKU IAN UZZAM
Itu janji Tengku Ian. Dan apabila Medina berada dalam situasi 99.9% itu, masihkah Tengku Ian menjadi 0.1% dia? Dan berjayakah Tengku Ian menjalankan amanah yang diberikan?





Berminat untuk beli ?



KLIK DISINI UNTUK BELI >> http://www.mudah2u.co.vu/2017/05/hero-seorang-cinderella-rm28.html

akhmal_imran

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Terjemah BM - English, 5 sen ! / Proofreading / Servis Buat Resume
« Reply #64 on: July 05, 2017, 01:43:35 PM »
Khidmat Maid Part Time kawasan: Gombak Kuala Lumpur

Nama : Asrika
Jantina : Perempuan
Umur : 23
Status : Bujang
Kawasan rumah yang boleh pergi kemas : Kawasan Kuala Lumpur atau kawasan mana saja yang boleh pergi menggunakan public transport (LRT)
Kadar Upah : Rm100 Sehari atau Rm25 sejam


Maklumat lanjut >> http://cucimesra.blogspot.my/2017/07/khidmat-maid-driver-part-time-kawasan.html




.

akhmal_imran

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Terjemah BM - English, 5 sen ! / Proofreading / Servis Buat Resume
« Reply #65 on: July 25, 2017, 09:53:14 AM »
Panduan Cara Membuka Bisnes Tadika - RM25



SINOPSIS / DESCRIPTION:


Bisnes tadika adalah bisnes sektor keperluan. Oleh itu, ia sektor yang mempunyai daya tahan bisnes dan bagus diceburi. Sekalipun dalam ekonomi gawat, ibu bapa tidak akan memberhentikan anak mereka dari belajar di tadika.
Bisnes tadika adalah bisnes servis. Menjalankan bisnes tadika adalah serupa sebagaimana kita menjalankan bisnes servis yang lain. Pelanggan mesti berpuas hati dengan mutu servis yang diberikan.
Buku ini menyediakan panduan kepada individu yang memerlukan maklumat tentang proses, prosedur dan langkah yang betul untuk memulakan bisnes tadika..

ISI KANDUNGAN

    Pengenalan Industri
    Proses Penubuhan Tadika
    Keperluan & Persediaan Am Sebelum Berbisnes
    Kajian Pasaran
    Pendaftaran Tadika
    Strategi, Gol & Taktik
    Strategi Operasi
    Strategi Pemasaran
    Kewangan
    Kemahiran Preneurship



Berminat untuk beli ?

KLIK DISINI UNTUK BELI >> http://www.mudah2u.co.vu/2017/07/cara-membuka-bisnes-tadika-rm25.html











TERIMA KASIH


akhmal_imran

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Terjemah BM - English, 5 sen ! / Proofreading / Servis Buat Resume
« Reply #66 on: August 15, 2017, 02:29:40 PM »

Panduan Pengurusan Tingkah Laku Kanak-Kanak Berkeperluan Khas - RM96



SINOPSIS / DESCRIPTION:



Pengurusan tingkah laku merupakan aspek penting dalam pendidikan khas yang setakat ini kurang diberi perhatian yang sewajarnya. Buku Program Pengurusan Tingkah Laku Kanak-Kanak Berkeperluan Khas mengandungi himpunan strategi untuk meningkatkan tingkah laku positif kanak-kanak berkeperluan khas. Program pengurusan tingkah laku ini adalah hasil usaha kolaboratif panel pakar bidang pendidikan khas serta pakar bidang keperluan khas klinikal. Strategi-strategi yang dipersembahkan dalam program pengurusan tingkah laku ini adalah berasaskan prinsip behaviorisme, pembelajaran sosial dan kognitif-behavioral. Di samping teori, langkah pelaksanaan yang merangkumi langkah penyediaan bahan dan langkah implementasi dijelaskan. Program pengurusan tingkah laku ini sesuai diaplikasi di dalam kelas pendidikan khas, kelas inklusif, persekitaran terapi klinikal serta di rumah. Penyelidikan kajian lapangan telah dilaksanakan untuk menentukan kesesuaian dan keberkesanan strategi ini di dalam kelas pendidikan khas. Ibu bapa, keluarga, pengamal pendidikan khas seperti guru serta pengamal kesihatan seperti ahli psikologi merupakan sasaran pembaca buku ini. Buku ini juga sesuai digunakan sebagai buku teks akademik untuk pengajian peringkat ijazah sarjana muda dan sarjana dalam bidang pendidikan khas. Pihak pengarang berharap agar buku ini boleh memanfaatkan semua anggota masyarakat yang terlibat dalam proses pendidikan kanak-kanak berkeperluan khas.









Berminat untuk beli ?

KLIK DISINI UNTUK BELI >> http://www.mudah2u.co.vu/2017/08/buku-program-pengurusan-tingkah-laku.html











TERIMA KASIH

.

akhmal_imran

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Terjemah BM - English, 5 sen ! / Proofreading / Servis Buat Resume
« Reply #67 on: September 05, 2017, 05:57:47 AM »


Mudahnya Berniaga : Dari Kosong Menjadi Jutawan - Azizan Osman - RM46



SINOPSIS / DESCRIPTION:


Di dalam buku ini, penulis berkongsi langkah demi langkah berdasarkan pengalam beliau sendiri dalam perniagaan serta membina ramai usahawan bagaimana untuk memulakan perniagaan dari kosong tanpa modal hingga mampu mencecah tahap jualan jutaan ringgit setahun. Perkongsian beliau lebih praktikal dan mudah diaplikasikan oleh sesiapa yang komited bertindak.



Berminat untuk beli ?

KLIK DISINI UNTUK BELI >> http://www.mudah2u.co.vu/2017/09/mudahnya-berniaga-dari-kosong-menjadi.html









TERIMA KASIH

akhmal_imran

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Terjemah BM - English, 5 sen ! / Proofreading / Servis Buat Resume
« Reply #68 on: October 03, 2017, 06:33:33 AM »

Rumah Sewa Semi-D Setingkat Gambang, Kuantan  (PETA : https://goo.gl/maps/H9Df4WmV2gL2)



- 3 bilik, 2 bilik air

- Sebelah Universiti Pahang

- Dekat dengan Gambang Waterpark, Sekolah Sukan Malaysia

- Full Furnished (peti ais, katil, almari semua ada)

- Sesuai jika anda sewa kemudian jadikan Homestay



Maklumat lanjut >> http://www.mudah2u.co.vu/2017/10/rumah-sewa-lengkap-perabot-gambang.htmli 






akhmal_imran

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Terjemah BM - English, 5 sen ! / Proofreading / Servis Buat Resume
« Reply #69 on: October 24, 2017, 07:49:03 AM »

BUKU Jack Ma: Bilionair Selamba Berfikiran Tajam - RM23



SINOPSIS / DESCRIPTION:


First:pay attention to the next 30 years.The will be critical for the word. Every technology revolution takes 50 years,The companies/technologies are Established.The implication of the technological Developments will become evident in the next 30 years






Berminat untuk beli ?



KLIK DISINI UNTUK BELI >> http://www.mudah2u.co.vu/2017/10/jack-ma-bilionair-selamba-berfikiran.html











TERIMA KASIH

akhmal_imran

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Terjemah BM - English, 5 sen ! / Proofreading / Servis Buat Resume
« Reply #70 on: November 14, 2017, 08:04:47 AM »


Buku Sifufbads Copy Writing (Super FB marketing) - RM45



SINOPSIS / DESCRIPTION:



Anda tahu bagaimana untuk hasilkan copywriting FB ads yang killer, sentap emosi dan mampu menyedut duit pelanggan??? Jika tidak, anda akan mampu berbuat demikian dalam masa hanya 3 hari jika membaca buku ini!
 
Semua orang tahu buat FB ads... Semua tahu menulis ayat iklan. Betul? Tapi tak semua yang mampu menulis ayat iklan, atau ayat copymiting yang benar-benar memukau dan mampu hasilkan sales yang dimahukan. Betul?
 
Sebab itu lah anda perlu baca buku ini! Inilah, mazhab Copywriting Sifufbads!
 
Segala rahsia, segala formula, segala teknik... Paling killer dalam mazhab Copywriting Sifufbads. bakal DIDEDAHKAN pada anda dalam buku ini. Ya... buku ini! Buku yang telah ditunggu-tunggu selama ini.. Buku yang bakal mengubah landskap bisnes anda, melalui pemasaran FB Ads.
 
Buku yang bakal membantu anda untuk...
 

    Memukau, menarik perhatian prospek-prospek anda tanpa susah-susah lagi. Hanya dari smartphone, dari poket anda saja.. That's All..
    Menyentap emosi prospek anda, tanpa disedari mereka. Jangan terkejut jika copywriting anda mampu membuatkan mereka merayu-rayu kepada anda - "Tuan, tolonglah jual kepada saya! Saya tak tahan dah ni.."
    Memaksa prospek paling degil di muka bumi ini, tunduk, patuh terhadap apa saja yang anda arahkan dalam ayat iklan anda.





Berminat untuk beli ?


KLIK DISINI UNTUK BELI >> http://www.mudah2u.co.vu/2017/11/buku-sifufbads-copy-writing-super-fb.html











TERIMA KASIH

.

akhmal_imran

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Terjemah BM - English, 5 sen ! / Proofreading / Servis Buat Resume
« Reply #71 on: December 12, 2017, 11:42:28 AM »

Mr. Hot Guy (Novel Diadaptasi ke Drama)  - RM27



SINOPSIS / DESCRIPTION:




Hangatnya cinta dan kasihmu mencairkan kebekuan hatiku
 
Mulanya hanya satu permainan yang dimainkan oleh Andrea kerana geram dengan sikap acuh tak acuh Luqman Hakimi pada perhubungan mereka. Bagi Luqman Hakimi yang senang disapa sebagai Luke, ini sajalah peluang untuk dia melepaskan diri dari Andrea yang serupa pacat menghisap darah.
 
“Kalau I berjaya pikat dia, you nak buat apa?”
 
“I tinggalkan you”
 
“Tapi kalau you gagal pikat dia, you kena kahwin dengan I.”
 
Nurin Kamila Abdullah Hisyam aka ‘cik adik sayang’ pula tidak menyangka dialah si kambing hitam yang menjadi batu loncatan buat si Luke yang digelar Mr. Hot Guy Malaysia itu. Pantang bagi Nurin kalau bertembung dengan lelaki kaya, apatah lagi ada hubungan hati dengan lelaki jenis itu. Wajib mandi bawah jambatan katanya. Tapi permainan takdir ini memang indah. Yang menjadi pantang itu jugalah yang sentiasa bermain di depan mata.
 
“Hai… Saya Luqman Hakimi. Boleh berkenalan? Nama siapa eh?”
 
“Kalau saya bagi tahu nama saya, kenapa? Cik abang nak buat apa?”
 
“Saja nak berkenalan. Boleh, cik adik?”
 
“Boleh… Tapi ada syarat.”
 
“Apa syaratnya?”
 
“Baca Surah al-Fatihah lengkap dengan fasihahnya.”
 
Awalnya si Luke fikir mudah saja menundukkan gadis kampung yang tidak berduit itu. Ternyata salah anggapannya itu. Maka kaedah daripada bestfriend forever, si Mokhtar diguna pakai.
 
Kaedah pertama Gold and diamond
Kaedah kedua Hugs and Kisses
Kaedah ketiga Sleep tight
 




Berminat untuk beli ?


KLIK DISINI UNTUK BELI >> http://www.mudah2u.co.vu/2017/12/novel-mr-hot-guy-novel-diadaptasi-ke.html









TERIMA KASIH

akhmal_imran

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Terjemah BM - English, 5 sen ! / Proofreading / Servis Buat Resume
« Reply #72 on: January 02, 2018, 10:25:34 AM »

Fuiyooo... Senangnya Matematik - Tahun 1-6  - RM25


SINOPSIS / DESCRIPTION:

Belajar merupakan satu proses. Apa jua ilmu memerlukan latihan yang berterusan dan sistematik. Belajar Matematik juga memerlukan kerehatan minda supaya boleh menerima sesuatu yang baharu.



Berminat untuk beli ?

KLIK DISINI UNTUK BELI >> http://www.mudah2u.co.vu/2017/12/fuiyooo-senangnya-matematik-tahun-1-6.html





TERIMA KASIH

akhmal_imran

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Terjemah BM - English, 5 sen ! / Proofreading / Servis Buat Resume
« Reply #73 on: February 13, 2018, 07:59:11 AM »
Perubatan Rasulullah S.A.W. - Kenapa Rasulullah Sentiasa Sihat? - RM48



SINOPSIS / DESCRIPTION:


Jika kita perhati masa kini, pembangunan yang pesat dan kemajuan yang canggih dalam pelbagai bidang tidak boleh disangkal lagi. Namun dari sudut kesihatan pula, semakin canggih dan maju teknologi perubatan, pelbagai penyakit, virus dan bakteria berbahaya yang timbul. Malah kini sering mendengar bahawa penyakit itu juga dikategorikan mengikut tahap bahayanya. Mengapa ini berlaku walaupun wujudnya kemodenan dan kecanggihan dalam teknologi perubatan, pencegahan dan pemulihan?
Kita kembali ke zaman lebih 1400 tahun dahulu, iaitu di zaman Rasulullah S.A.W. Kenapa Rasulullah sentiasa sihat? Begitu juga umat Islam di Madinah ketika itu yang sentiasa sihat. Ini adalah suatu yang menarik untuk kita ketahui dan boleh kita jadikan sebagai rujukan.
Apakah tip-tip atau kaedah perubatan yang diamalkan oleh Rasulullah SAW dan masyarakat Islam lebih 1400 tahun yang lalu dalam menjaga kesihatan? Dan apakah jenis diet dan nutrisi yang diamalkan untuk kebaikan kesihatan mereka?
Semua ini dicatatkan di dalam buku hasil karya Ibnu Qayyim Al-Jauzlyah ini. Yang juga merupakan satu khazanah ilmu yang amat berguna untuk kita. Semoga tip dan kaedah sihat yang diamalkan oleh Rasulullah SAW boleh kita jadikan panduan dan alternatif selain daripada penggunaan teknologi perubatan moden.





Berminat untuk beli ?

KLIK DISINI UNTUK BELI >> http://www.mudah2u.co.vu/2018/02/perubatan-rasulullah-saw-kenapa.html






TERIMA KASIH

.

akhmal_imran

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Terjemah BM - English, 5 sen ! / Proofreading / Servis Buat Resume
« Reply #74 on: March 06, 2018, 05:47:41 AM »




Buku Duit Strategi Ajaib Dato` Aliff (D'Herbs) - RM60



SINOPSIS / DESCRIPTION:



* Jutawan tidak menyimpan tetapi berbelanja untuk pelaburan.
* Jutawan tidak fokus pada mengumpul harta tetapi bagaimana menambah pendapatan.
* Jutawan berbelanja di bawah kemampuan sebenar dan bukan di atas kemampuannya.
* Jutawan tidak mudah berhenti apabila sengsara tetapi sentiasa mengatur strategi menambahbaik perusahaannya.



Berminat untuk beli ?

KLIK DISINI UNTUK BELI >> http://www.mudah2u.co.vu/2018/03/buku-duit-strategi-ajaib-dato-aliff.html





TERIMA KASIH

.

akhmal_imran

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Terjemah BM - English, 5 sen ! / Proofreading / Servis Buat Resume
« Reply #75 on: May 23, 2018, 07:12:10 AM »


7 Langkah Menjana Pendapatan Melalui YouTube - RM40



SINOPSIS / DESCRIPTION:



Buku ini akan mengupas cara-cara menjalankan perniagaan Internet menggunakan YouTube. Pembaca dapat mengetahui rahsia yang disimpan oleh usahawan perniagaan Internet tentang bagaimana mereka berjaya menjana pendapatan ribuan ringgit menggunakan YouTube. Selain itu, buku ini juga menyingkap rahsia serta pelbagai teknik bagi membantu dalam menjana pendapatan.
Pelajari:

    7 langkah penting untuk menjalankan perniagaan Internet menggunakan YouTube
    Bagaimana membuat video tanpa merakam gambar dan suara anda
    Bagaimana menjalankan perniagaan Internet tanpa pekerja
    Bagaimana mencari produk atau perkhidmatan terlaris
    Bagaimana mendapatkan keuntungan berganda
    Bagaimana meningkatkan motivasi anda untuk berjaya
    Jenis-jenis produk dan perkhidmatan yang ditawarkan di YouTube
    Keberkesanan menggunakan video berbanding cara lain dalam perniagaan
    Dan banyak lagi...




*Terima order seluruh negara, penghantaran melalui pos.

Berminat untuk beli ?



KLIK DISINI UNTUK BELI >> http://www.mudah2u.co.vu/2018/05/7-langkah-menjana-pendapatan-melalui.html








TERIMA KASIH

.

akhmal_imran

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Terjemah BM - English, 5 sen ! / Proofreading / Servis Buat Resume
« Reply #76 on: June 05, 2018, 07:34:09 AM »




NEW ! Banja Manggala  (Awang Ramlee Murshid) - RM28



SINOPSIS / DESCRIPTION:


AMAR diselamatkan sepasukan komando Malaysia di sebuah telaga pada penghujung Perang Bosnia pada tahun 1995. Askar-askar Serbia yang memburunya ditemui mati dibaham kawanan serigala. Amar bersama sebilangan kanak-kanak Bosnia dibawa ke Malaysia dalam program anak angkat. Dia akhirnya diasuh dan dibesarkan oleh keluarga seorang jeneral, iaitu Dato’ Husam dan isterinya, Datin Normazlina. Pasangan itu mempunyai seorang anak perempuan bernama Rania.
Dua puluh tiga tahun berlalu, Amar sering dibayangi seekor serigala salji. Sering bermimpi berada di lembah banjaran Bosnia-Herzegovina yang hanya dihuni kawanan serigala. Dipercayai lembah banjaran itu kehilangan seorang Armel. Sejak peristiwa itu kehidupan Amar menjadi serabutan. Akhirnya dia pulang semula ke Bosnia-Herzegovina untuk mencari jawapan tentang asal usulnya yang diyakini berasal dari lembah berjiwa kosong.
Rania yang bertugas di sebuah stesen penyiaran antarabangsa membuat penggambaran travelog musim kedua tentang perang Bosnia. Bagaimanapun perancangannya tidak menjadi apabila diculik di Saravejo bersama dua rakan sekerjanya. Amar yang kebetulan berada di Wilayah Balkan nekad untuk menjejaki adiknya. Pada masa yang sama pembunuhan bersiri turut berlaku. Culik dan bunuh, jenayah kejam yang sedang disiasat oleh seorang pegawai polis veteran bernama Hasanovic.
Banja Manggala – apakah maknanya di lembah banjaran Bosnia-Herzegovina? Siapakah Armel yang hilang itu? Apakah hubungan Amar dengan kawanan serigala? RAMLEE AWANG MURSHID menukilkan sebuah fantasi ibarat mengolahnya menjadi sebuah filem. Sarat dipenuhi saspens. Elemen cinta sangat kuat kali ini. Disulami dengan lataran salji dan bayu pergunungan dalam dunia magis yang tersembunyi.



*Terima order seluruh negara, penghantaran melalui pos.


Berminat untuk beli ?



KLIK DISINI UNTUK BELI >> http://www.mudah2u.co.vu/2018/05/banja-manggala-rm28.html











TERIMA KASIH

.

akhmal_imran

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Terjemah BM - English, 5 sen ! / Proofreading / Servis Buat Resume
« Reply #77 on: July 03, 2018, 10:39:56 AM »
Bagaimana Bangkrap Menjadikan Aku Kaya - RM40



SINOPSIS / DESCRIPTION:


Harga buku ini lebih murah daripada pengalaman yang aku lalui sehingga aku bankrap dan aku bangkit kembali buat duit. Jangan nak merungut kalau nak berjaya. Jangan salahkan Tuhan kalau gagal.



*Terima order seluruh negara, penghantaran melalui pos.


Berminat untuk beli ?

KLIK DISINI UNTUK BELI >> http://www.mudah2u.co.vu/2018/06/bagaimana-bangkrap-menjadikan-aku-kaya.html











TERIMA KASIH

.

akhmal_imran

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Terjemah BM - English, 5 sen ! / Proofreading / Servis Buat Resume
« Reply #78 on: July 31, 2018, 11:39:16 AM »
 Camne nak kuruskan badan (at least 20kg) dalam 2 -3 bulan?


Berat badan saya pernah mencecah 128KG.Sangat berat dan sangat banyak masalah saya pernah hadapi.Cepat penat dan cepat letih adalah antara masalah utama saya.

    Saya pernah cuba pelbagai suplemen kesihatan dan pil ajaib yang kononnya boleh mengurangkan berat badan, tetapi tiada apa yang berlaku..
    Saya juga selalu menahan lapar demi menguruskan berat badan namun segalanya sia-sia kerana apabila sudah terlalu lapar, saya akan makan dengan banyaknya.
    Pernah juga saya cuba bersenam dengan kuat namun hasilnya tetap menghampakan berbanding usaha yang dilakukan, setelah penat berlari berjogging dan berpeluh-peluh, berat saya turun sikit sahaja, itupun, pada keesokkan harinya, ia naik semula. Fuh letih!.
    Setiap tahun, terpaksa beli seluar dan baju baru, kerana pakaian lama sudah semakin ketat. Walaupun agak segan untuk diakui, tapi itulah berlaku kepada saya, dan jika anda mengalami masalah yang hampir sama, saya amat faham masalah anda.

Menghadapi masalah berat badan berlebihan adalah tempoh masa yang amat memeritkan bagi saya.



Disebabkan faktor-faktor tekanan tersebut, saya telah membaca pelbagai panduan menguruskan badan dan diet pemakanan demi mencapai tubuh badan yang ideal.
Kalau boleh, biarlah kurus dan tegap, bukannya kurus tapi buncit.
Alhamdulillah, setelah hampir 2 tahun berpenat lelah mengkaji dan mencuba sendiri, rupa-rupanya ada formula ajaib untuk kuruskan badan.
Oh, maafkan saya. Ianya bukan dengan memakan pil sembarangan. Bukan pula dengan menggunakan sihir atau bacaan pelik-pelik.
Maklumat ini berdasarkan nasihat pakar sebenar dari Amerika, Malaysia dan melalui pengalaman saya sendiri!
Boleh saya katakan... Ianya adalah teknik kuruskan badan yang sebenar.

Maklumat lanjut klik DI SINI  >> http://mycambridge.blogspot.com/2018/07/camne-nak-kuruskan-badan-at-least-20kg.html


TERIMA KASIH

.

akhmal_imran

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 550
    • View Profile
Tips abis thesis awal - Bhg 2


Keenam - Tulis serentak


Setelah menulis isi yang anda baca dgn teknik write while u read, siapkan semua chapter serentak, bukan chapter by chapter dan susun mengikut chronology dan sintesis apa yang anda tulis. Ingat, expectation pembaca adalah tinggi kerana anda adalah pelajar PhD. Apa yang ingin disintesis?


Chapter 1 - sintesis bagi menggambarkan latar belakang secara ringkas semua keywords supaya readers mengetahui apa yang sedang berlaku dan mengapa anda perlu menjalankan kajian ini.


Chapter 2 - sintesis perkembangan pengetahuan tentang fokus kajian anda, perkembangan teori, conceptual framework yang menjadi nadi kajian anda serta IV dan DV.


Chapter 3 - sintesis kajian lepas yang strengten kajian anda


Tulis dengan satu ingatan - tidak ada satu ayatpun yang anda tulis tanpa anda sedari maksudnya terhadap kajian anda


Ketujuh - Read and write... dont stop !


Thesis tak bertambah jika anda tak tulis. Jika tak bertambah macamana nak abis awal. Tukar kebiasaan anda membuat highlighted dalam artikel anda dengan pen kepada terus menulis idea yang anda baca ke dalam zero draft anda - now and then ! Saya telah sarankan dlm bengkel saya supaya anda menulis bilangan perkataan yang anda tulis disatu white board.... dengan target mencapai 70,000 perkataan.


Adakah anda akan abis awal jika anda hanya menulis 500 dalam tempuh sebulan? Jika anda menulis 1000 sebulan, anda perlukan 70 bulan.... bila nak abis? Jadi anda perlu menulis beribu2 perkataan sebulan..... yang kemudiannya anda akan edit, buang dll tetapi target anda mencapai 70 ribu akan segera tercapai....


Ingat.... mereka yang menulis lambat, kononnya nak mendapat idea yang terbaik, belum tentu mendapat idea tersebut, berbanding dengan anda yang tulis ribu2 perkataan, pasti anda akan terjumpa idea tersebut....


Kelapan - The sense of urgency


Anda perlu ada perasaan the sense of urgency.... bagi menggantikan the sense of "last minute". Perasaan the sense of urgency akan mengarahkan otak anda membuat sesuatu spt anda akan mati esok hari.... tu dia! Perasaan ini menyebabkan anda merasa sgt bergantung kpd keperluan menyiapkan tesis dgn cepat.... sementara the sense of last minute cuba memberikan anda justifikasi.... lambat2 pun siap juga.... macam orang lain juga. Percayalah...anda tak layak membuat thesis jika ada tak ada perasaan the sense of urgency ini...memang tak layak.... sebab PhD tak sesuai utk mereka yang kaki lengah, kaki malas, dan kaki kena suap baru nak buat...atau kaki tergedik2....kaki fesbuk yg klu tak buka tiap jam rasa mcm nak pengsan.....


Saya teringat kata2 Pak Cik Hj Aziz Hasan, salah sorang peserta bengkel saya dan activist fesbuk DSG bahawa bisness family hanya boleh bertahan 3 generasi sahaja. Saya tak sempat nak tanya kenapa? Tapi saya jangkakan bahawa generasi ke3 telah berada dalam comfort zone dah tak ada lagi perasaan sense of urgency utk majukan bisness.... mereka mengabihkan beras jer.... dan serah semua urusan pada orang lain...yg kemudiannya take over the bisness....padan muka !!


Kesembilan - Kena berlagak!


Jgn bro.... tak baik berlagak tau..... kena humble.....


Nak cepat siap mestilah kena berlagak sikit.... tapi dengan tujuan baik. Bukan berlagak tong kosong bro....


Masukkan dalam fesbuk dan beritahu kawan2 anda yang anda telahpun siap sekian2 ribu perkataan.......utk semua chapters......dan dah mula nak collect data.....dah buat sekian2.......sebagai satu trick anda memaksa diri anda meningkatkan apa yang anda dah capai.


Bila dan capai sasaran... war2 lagi sasaran baru..... biar anda ada sedikit pressure.... dan biar kawan2 anda terlopong kehairanan melihat cepatnya progress anda!


Contohnya (agak extreme supaya sampai mesej....jgn tiru.... gunakan bahasa yg sopan dlm fesbuk)


"Hello bro.... wa dah siap tulis draf LR 15 pages dalam 10 hari.... cayalah....wa akan habiskan lagi 10 pages dalam 5 hari... he he.. wa mau kasi wa punya SV terkezut !!
Lagi 5 hari bro.... nanti wa announce dlm fesbuk bagi lu orang jeles sama wa.....wa dah siap LR 20 pages.... terbaik bro....kaw-kaw punya...cincai2 wa tak main....semua siap dalam 15 hari bro.... bukan 15 tahun.... wa tak mau jadi kura2.... tapi klu korang nak jadi jugak....wa tak boleh larang...."


Kesepuluh - Jatuh cinta buat kedua kali....


Buat PhD kena jatuh cinta dgn PhD. Apa rasa bila jatuh cinta? Baru 5 minit hantar sms kat dia tu....rasa macam 5 hari tak hantar sms. Betul tak. Baru 1 jam hantar email... tanganpun gatal tak sabar2 nak hantar email lagi. Satu email bukan 1 paragaraph bro.... 10 paragraph tuuu....